Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
- A Szolgáltató adatai: NHV Holding Kft. Székhelye: 1044 Budapest, Ady Endre utca 23. Adószám: 24879349-2-41,
Szolgáltatás helye:
- Villa Szalamandra – az Erdőszéle, 3154 Szuha-Mátraalmás, Áfonya utca 31
- Villa Szalamandra – a Tisztás, 3154 Szuha-Mátraalmás, Rákóczi út 1/7
- Villa Szalamandra – a Patak Partja, 3154 Szuha-Mátraalmás, Mátra út 6
- Általános szabályok
2.1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
- Szerződő Fél
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
- A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség
4.1. A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 24 órán belül nem érkezik konkrét rendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötelezettsége megszűnik.
4.2. A Szerződés a Vendég írásban, vagy szóban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával, és a díj a szolgáltató bankszámláját történt jóváírásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződések minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.3. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.3.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.3.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
4.4. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
4.5 A Villában kizárólag azok a vendégek tartózkodhatnak, akik számára foglalást történt, és érkezés előtt, a turisztikai szabályok alapján regisztrálták az érkezésüket. Nem bejelentett vendég, kisállat fogadása, és a villában tartózkodása szigorúan tilos, és szigorú következményeket von maga után.
4.6 A vendég érkezéskor, a Villát átadás-átvételi papírral veszi át mely tisztázza a házszabályt és a mindekori ASZF szerinti, vagy azon felüli felelősségeket.
4 .7 A vendég, köteles megfelelni a mindenkori turisztikai törvény szertinti adatszolgáltatási kötelezettségének a szolgáltató felé.
- Lemondási feltételek
5.1. Amennyiben a szálloda ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a szállás-szolgáltatás kötbérmentes lemondására az érkezés napját 30 azaz harminc naptári napot megelőzően van lehetőség.
5.2. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.
- Árak
6.1. Az aktuális árak a villaszalamandra.hu weboldalon, illetve partnerünk, a booking.com weboldalán kerülnek közzétételre.
6.2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
6.3. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA,IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA,IFA) módosulása miatti többletterheket – előzetes értesítés mellett – áthárítja a Szerződő félre.
6.4. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok villaszalamandra.hu weboldalon kerülnek meghirdetésre.
- Fizetés módja, garancia
7.1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az igénybevételt megelőzően az érkezést megelőző 30nappal tart igényt, de egyedi előzetes megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is.
7.2. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének, és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására:
- a) kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértékre a hitelkártyán zárolásra kerül,
- b) kérheti előleg megfizetését a részvételi díj egy részére vagy annak teljes összegére
7.3. A Szerződő fél számláját az alábbi valutákban egyenlítheti ki:
A számla a magyarországi adószabályoknak megfelelően forintban kerül kiállításra. A szolgáltatások ára Euróban a vendég érkezésének napján a Szolgáltató bankja szerinti napi árfolyamon kerülhet átszámításra. Készpénzes fizetés lehetséges valutái: HUF, EUR. A Szolgáltató a készpénzes fizetésen kívül elfogad előzetes banki átutalást.
- A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
8.1. A Vendég a szállást az érkezés napján 15:00 – 18:00 óra között foglalhatja el (Check in) és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out).
8.2. Ha a Vendég az érkezés napján a szállást reggel 9 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka felszámításra kerül, de ez is kizárólag előzetes egyztetés alapján.
8.3. Átadás átvétel a Tisztás, átadás átvétel az Erdőszéle
- Háziállatok
9.1. A Szolgáltató szálláshelyeire kisméretű háziállat általában bevihető, a Vendég felügyeletével tartható kizárólag a földszinti köves területen, előzetes egyeztetés és jóváhagyás esetén. A szálláshelyen található szauna- és wellness részlegre háziállatot bevinni szigorúan tilos.
9.2. A Vendég teljes körűen felelős a háziállat által okozott károkért.
9.3. Vakvezető kutyák megengedettek.
9.4. Kisállatok után mindenkori ár szerrint /éjszaka/ kisállat kerül felszámításra.
9.5. A kisállat akkor vihető be a szálláshelyre, ha az 100%-as szobatiszta, melyért a Vendég vállalja a teljeskörű felelősséget.
9.5. Amenyiben a kisállat a szállást összepiszkítja az 30,000Ft+ÁFA külön takarítási / fertőtlenítési díj megfizetésével jár a vednég számára, vagy az esetleges bútorok speciális takarítás költségével.
- Dohányzási szabályzat
Az 1999. évi XLII. törvény (módosította a 2005. évi CLXXXI. törvény) – A nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának egyes szabályairól – 2.§(1) bekezdése értelmében A dohányzás számára kijelölt helyek kivételével nem szabad dohányozni. Ezek alapján a Villa Szalamandra elnevezésű szálláshelyen, mely természetben a 3154 Szuha- Mátraalmás, Áfonya út 31. szám alatt található, 3154 Szuha- Mátraalmás, Rákóczi út 1/6. szám alatt található, a3154 Szuha- Mátraalmás, Mátra út 6. szám alatt található,dohányozni a helységen kívül, a bejárattól legalább 5 méteres távolságban, az arra kijelölt helyen lehet.
- A Szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
11.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve létesítményt.
- b) a Vendég a szálláshely biztonsági előírásait, rendjét nem tartja be, annak alkalmazottaival kifogásolhatón, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
- c) a Vendég fertőző betegségben szenved
- d) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig
- e) nem tartja be a villa átadás-átvételi aláírt dokumentum alapján a szabályokat
11.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
- A Szolgáltató köteles:
- a) a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra biztosítani.
- A vendég betegsége, halála
13.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
13.2. A vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igéyt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
13.3. A vendég, érkezés előtti 30 napban történt bármiféle megbetegedése esetén a szolgáltató a megfizetett 100%-os díjra mint meghíúsulási kötbért igényt tart, amennyiben a vendég a szállást le akarja mondani. A szállás időtartam esetlegesen csúsztaható a szolgáltatóval egyeztetve hétköznapokra. A vendég, saját igénye szerint saját utazásbiztosítást köthet saját költségén az ilyen esetekből eredő kárának enyítésére.
- A Szerződő fél jogai
14.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
14.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
14.3. A Vendég panaszvételi joga a szálláshelyről történt elutazást követően megszűnik.
- A Szerződő fél kötelezettségei
15.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben, ajánlatban meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
15.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szálláshelyén.
15.3. A szerződő fél a szálláshelyen található mindennemű gépet, berendezést (konyhai eszközök, szauna, wellness-részleg gépei, kandalló (csempekályha), stb) kizárólag saját felelősségére, a felhasználás mikéntjének ismeretében és legjobb tudása szerint eljárva, rendeltetésszerűen használhatja. A nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért, sérülésekért a Szerződő fél kártérítési felelősséggel tartozik.
- A Szerződő félek kártérítésének felelőssége
A Vendég mindazon okozott károkért és hátrányokért felelős a szolgáltató felé, melyeket a Vendég vagy kísérője, vagy azok állatjai, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek/vendégek hibájából a Szolgáltató elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
- A Szolgáltató jogai
Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, vagy az általa okozott károkat nem téríti meg, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt, de a szolgáltató polgári peres úton azt követelheti is.
- A Szolgáltató kötelezettségei A Szolgáltató köteles:
- a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás sztenderek szerint teljesíteni
- b) a vendég írásos panaszát kivizsgálni, és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
- A Szolgáltató kártérítési felelőssége
19.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítmények belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be. A felelősségvállalás a villa átadás-átvételi aláírt dokumentuma szerint történik.
19.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
19.1.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahova a Vendég nem léphet be. Ezek a helységek a kazánház és a mosókonyha. Az ilye helyek történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
19.1.3. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell , és minden szükséges adatot rendelkezésre kell bocsátani, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
19.1.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha azt megőrzésre jegyzőkönyvben rögzítetten , kifejezetten átvette (de ez nem kötelem az szolgáltatóra nézve), semmilyen más esetben ezekért a szolgáltató nem vállal semmilyennemű felelősséget.
- Vis major
Olyan ok, vagy körülmény esetén (például: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezései), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely fél mentesül a Szerződésből eredő kötelezettségének teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
- A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a helyi törvény rendelkezési az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.